HICSS 2018 auf Hawaii: Projekt ExTEND mit Beitrag vertreten

Die seit 1968 jährlich von der University of Hawaii at Manoa veranstaltete Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) ist die älteste, kontinuierlich stattfindende Konferenz im Bereich der Wirtschaftsinformatik und gilt nicht zuletzt deswegen auch als eine der Renommiertesten. In diesem Jahr fand die Konferenz vom 03. bis zum 06. Januar in Waikoloa Village, Hawaii, USA statt und stand unter dem Leitmotiv “Where Ideas Meet and Science Speaks”. Forscher der Universität Hamburg waren mit einem Beitrag aus dem Kontext des Forschungsprojekts ExTEND auf der Konferenz vertreten.

Martin Seemann von der Universität Hamburg auf der HICSS 2018

Martin Semmann von der Universität Hamburg auf der HICSS 2018

Der folgende Beitrag wurde auf der HICSS 2018 veröffentlicht:

Grotherr, C., Semmann, M. & Böhmann, T. (2018)
Engaging Users to Co-Create – Implications for Service Systems Design by Evaluating an Engagement Platform
Proceedings of the 51st Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS), Waikoloa Village, Hawaii, USA
Abstract

Far-reaching digitalization affords significantly more opportunities for engaging actors and mobilizing resources in service systems. By leveraging these capabilities, digitally enabled service systems can facilitate user-generated services. Traditional service engineering approaches provide for such service systems. This paper presents and discusses the evaluation of a field-based design science research project for designing an engagement platform that facilitates the co-creation of user-generated services. This study reports contributions to the design knowledge of such an engagement platform and their consequences for engagement activities. Based on the evaluation, we propose design propositions for such an engagement platform from a sociotechnical perspective.